استفاده از کفش طبی برای سلامت پا و کمر

مقدمه

پا قلب دوم بدن است که برای سلامت آن نیاز است از کفش مناسب استفاده شود. استفاده از کفش طبی برای سلامت پا و کمر بسیار لازم و ضروری می باشد. اغلب اوقات برای انجام کار ها نیاز داریم بیرون از خانه باشیم و از کفش استفاده کنیم. این کفش بهترین انتخاب برای استفاده مداوم و روزانه می باشد. به خصوص کسانی که دارای اختلالاتی چون آرتروز، دیسک کمر، خار پاشنه و یا پینه پا هستند. البته نکته مهم اینجاست که استفاده از این نوع کفش برای افرادی که مشکل جسمانی ندارند نیز توصیه می شود. به این علت که با استفاده از این کفش می توانند از بروز درد در پا و کمر پیشگیری کنند. در ادامه می خواهیم درباره دلایل استفاده از کفش طبی  برای سلامت پا و کمر صحبت کنیم.

کفش طبی چیست؟

برای کسانی که دارای مشکلات جسمانی در ناحیه پا و کمر هستند، بهترین انتخاب کفش طبی ( کفش ارتوپدی ) می باشد. چرا که این نوع کفش به صورت استاندارد و بر اساس شکل و ارگونومی کف پا طراحی شده تا راحتی را به تمامی قسمت های پا منتقل کند و باعث کاهش درد در پا و کمر می شود. این کفش در طرح های بسیار زیبا و همانند کفش های معمولی طراحی و تولید می شوند. همچنین در سایز ها و اندازه های مختلف نیز وجود دارد و هم مناسب برای آقایان و هم خانم ها می باشد.

در طراحی این کفش معمولا قسمت جلویی کفش را پهن تر قرار می دهند تا به انگشتان فشار زیادی وارد نشود. کفی این کفش بسیار نرم و راحت است و مطابق با شکل کف پا می باشد. به همین دلیل است که در هنگام راه رفتن از فشار های وارده به قسمت ها مختلف پا کاسته شود. بسیاری از افراد که دچار عارضه هایی در ناحیه کمر و پا هستند از طرفداران این کفش می باشند.

مجموعه کفش گلد نصف جهان بزرگترین و بهترین مرجع فروش عمده کفش مردانه می باشد که انواعی از کفش ها را با بهترین و مرغوب ترین کیفیت ارائه می دهد.

استفاده از کفش طبی چه تاثیراتی بر بدن دارد؟

استفاده از کفش طبی برای سلامت پا و کمر

استفاده از کفش های نامناسب و غیر استاندارد می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. مشکلاتی از جمله کمر درد و پا درد که از بزرگترین معضلات جامعه امروزی می پاشد. استفاده از کفشی مناسب و راحت می تواند این درد ها را کاهش داده و موجب راحتی و پیشگیری از درد های مختلف شود. از جمله تاثیراتی که استفاده از کفش های طبی بر روی سلامت بدن دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش درد در پا:

کفش های طبی با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند و به کار رفتن کفی نرم و راحت می توانند در بهبود یافتن درد های پا بسیار موثر باشند. این کفش حتی در استفاده های طولانی مدت و پیاده روی ها موجب می شود درد کمتری در پا احساس شود.

بهبود مشکلات و عارضه های پا:

استفاده از کفش طبی به دلیل طراحی کفی مطابق با استاندارد ها و شکل کف پا می تواند در بهبود عوارض و مشکلات پا مؤثر باشد. از مهم ترین مزیت های این کفش در مقایسه با کفش های معمولی طراحی قوس پا در کف کفش به مقدار مناسب است. افرادی که دچار مشکلاتی چون نا مناسب بودن میزان قوس پا هستند، به مرور زمان و استفاده مداوم از این نوع کفش بهبود پیدا می کنند.

بهبود درد در کمر:

زمانی که پا در حالت مناسب قرار گیرد، میزان درد در کمر نیز کاهش پیدا می کند. استفاده از کفش های طبی می تواند تاثیر به سزایی در بهبود درد های کمر داشته باشد.

افزایش خون رسانی به پا:

همانطور که گفته شد پا به عنوان قلب دوم بدن شناخته می شود. پس استفاده از کفش مناسب و طبی می تواند تاثیر زیادی در افزایش میزان خون رسانی به پا کند. این نوع کفش به علت فراهم ساختن فضای کافی برای پا موجب افزایش میزان جریان خون در پا می شوند. همین مورد موجب می شود تا از بروز مشکل در قسمت های مختلف بدن پیشگیری شود.

کاهش رطوبت پا و جلوگیری از بروز قارچ در انگشتان پا:

طراحی این کفش به گونه ای است که میزان گردش هوا را در هنگام استفاده افزایش می دهد، همچنین از تجمع میکروارگانیسم ها و بروز بیماری هایی چون قارچ در میان انگشتان پا جلوگیری می کند.

از کجا بفمیم که به کفش ارتوپدی نیاز داریم؟

همانطور که در بخش قبل گفته شد کفش های ارتوپدی روی سلامت بدن تاثیر زیادی دارند و حتی می تواند بسیاری از مشکلات جسمانی را نیز بهبود بخشد. از جمله دلایل و مشکلاتی که باعث می شود از این نوع کفش استفاده کرد و منجر به بهتر شدن این عوارض می شود، عبارتند از:

  • درد های مزمن در پاشنه پا
  • آرتروز و دیسک کمر
  • درد در زانو ها
  • مشکلات دیابتی
  • کف پای صاف
  • قوس نا متناسب پا
  • آسیب در ناحیه مچ پا
  • بیماری دیابت
  • زخم های پا
  • ناهنجاری های انگشتان پا مانند انگشتان چکشی
  • درد های زیاد در پا

ویژگی های یک کفش مناسب و استاندارد

استفاده از کفش طبی برای سلامت پا و کمر

  1. یک کفش استاندارد و طبی دارای ویژگی هایی می باشد که موجب شده تا این نوع کفش در مقایسه با دیگر انواع کفش ها متمایز باشد. از ویژگی های یک کفش طبی خوب و استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  2. یک کفش ارتوپدی خوب سبک می باشد و وزن زیادی ندارد. همین مورد باعث می شود تا از خستگی بیش از حد پا در زمان های استفاده جلوگیری شود.
  3. ساختار یک کفش مناسب به گونه ای است که استحکام و دوام بالایی دارد و در برابر خراب شدن مقاومت زیادی دارد.
  4. از دیگر ویژگی های کفش ارتوپدی می توان به مناسب بودن سایز و اندازه آن با پا اشاره کرد. کفش هایی که اندازه ای استاندارد و مناسب ندارند می تواند باعث بروز آسیب های جدی بر بدن شود.
  5. طراحی یک کفش طبی به این صورت است که در قسمت جلویی دارای پهنای بیشتری نسبت به کفش های معمولی می باشد. همین ویژگی موجب می شود تا از فشار آمدن به انگشتان پا جلوگیری شود و از بروز عارضه هایی برای انگشتان پا پیشگیری کند.
  6. رویه این نوع کفش بسیار نرم می باشد و هیچ فشاری را بر قسمت رویی پا متحمل نمی شود. در تولید این کفش ها معمولا از رویه هایی با جنس چرم استفاده می شود.
  7. کغی یک کفش استاندارد مطابق با شرایط پا طراحی شده و هیچ گونه فشاری را به کف پا منتقل نمی کند. از ویژگی مهم این محصول کفی قابل تعویض آن می باشد.
  8. ویژگی هایی چون مناسب بودن قوس کف کفش و گردش جریان هوا درون کفش نیز از ویژگی های برجسته کفش های طبی می باشد.

تولیدی کفش مردانه گلد نصف جهان، بهترین تولید کننده کفش

خرید یک کفش مناسب می تواند از بروز عوارضی چون کمر درد و پا درد پیشگیری کند. استفاده از کفش مناسب می تواند در بهبود مشکلات جسمانی نیز موثر باشد.  در این مقاله درمورد استفاده از کفش طبی برای سلامت پا و کمر صحبت شد، تا بتوانید با آگاهی و اطلاعات کامل یک خریدی مطمئن داشته باشید. تولیدی کفش گلد نصف جهان بهترین و بزرگترین عرضه کننده کفش های چرم با کیفیتی استاندارد می باشد که محصولات خود را با بهترین قیمت به مشتریان عرضه می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *