همه چیز درباره کفش کوهنوردی

همه چیز درباره کفش کوهنوردی

کوهنوردی نیز همانند دیگر ورزش ها نیاز به تجهیزات و لوازم مخصوص به خود را دارد. از مهم ترین و اساسی ترین این تجهیزات کفش مناسب می باشد. یک کفش کوهنوردی خوب و مناسب می تواند موجب لذت بردن از این ورزش عالی شود و تجربه خاصی را به همراه داشته باشد. یک کفش خوب و مناسب می تواند پا های کوهنورد را در برابر عوملی چون سرما و گرما و همچنین پیچ خوردگی پا در هنگام بالا رفتن از کوه محافظت نماید. در ادامه این مقاله قصد داریم همه چیز درباره کفش کوهنوردی مناسب و استاندارد را بیان کنیم.

گلد نصف جهان در زمینه فروش عمده کفش مردانه فعالیت دارد. با طراحی منحصر به فرد کفش های مردانه در تنوع بالا بزرگترین مرجع خرید کفش می باشد.

اهمیت کفش مناسب در بالا رفتن از کوه

استفاده از کفش مناسب در زمان کوهنوردی بسیار مهم می باشد. چرا که این کفش می تواند تاثیر بسیار زیادی در صعود و موفقیت در زمان کوهنوردی داشته باشد. این کفش می تواند پای ورزشکاران را در زمان بالا رفتن در برابر آسیب هایی چون پیچ خوردن و بریدن با اشیاء تیز محافظت کند. همچنین این کف دارای کف این کفش از جنس لاستیک می باشد که چسبناک است و از لیز خوردن در هنگام صعود جلوگیری می کند. این کفش ها محکم و دارای وزن بیشتری نسبت به کفش های معمولی می باشند. پوشیدن کفش های مخصص می تواند از آسیب رسیدن به مچ پا و زانوی ورزشکار جلوگیری کند.

در زمان خرید این کفش باید دقت داشت، کفشی انتخاب کرد که مناسب با اندازه پا ها باشد. بزرگ تر یا کوچک تر بودن کفش می تواند موجب پیدایش عوارضی در پا ها شود و درد هایی را به همراه می آورد. همچنین باید توجه کرد که در چه فصلی قرار است از این کفش استفاده شود. در صورتی که در فصل تابستان می خواهید از این کفش استفاده کنید نباید دارای گرمی بیش از حد باشد و جریان هوا در کفش وجود داشته باشد تا پا ها رطوبت پیدا نکنند. اگر می خواهید از این کفش در فصل زمستان استفاده کنید، به علت بارش برف و یخبندان در کوه بهتر است کفشی را خریداری کنید که دارای استوک باشد و از لیز خوردن شما جلوگیری کند.

کفش کوهنوردی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

همه چیز درباره کفش کوهنوردی

این کفش ها همانند کفش های دیگر باید به صورت استاندارد باشند که در زمان های کوهنوردی منجر به اذیت شدن ورزشکار نشود. از ویژگی های این این نوع کفش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ضد آب بودن: این کفش باید مانع از نفوذ آب به درون پای ورزشکار شود تا از آسیب رسیدن به پا ها جلوگیری کند.
  • مقاوم بودن به سرما و گرما: کفش مناسب بایستی بتواند هوای درونی را حفظ کند و از نفوذ گرما و سرما به پا ها جلوگیری کند.
  • دارای استوک باشد: وجود استوک در کف کفش می تواند از لیز خوردن کوهنورد در هنگام صعود جلوگیری کند.
  • پوشاندن پا تا بالای مچ: کفش های کوهنوردی باید مچ پا ها را بپوشانند تا در هنگام کوهپیمایی مچ پای ورزشکار دچار آسیب هایی چون پیچ خوردگی نشود.
  • دارای گردش هوا باشد: به دلیل استفاده طولانی مدت از کفش های کوهنوردی بهتر است درون این کفش ها هوا جریان داشته باشد تا پا ها عرق نکنند و منجر به ایجاد بیماری های پوستی چون قارچ بین انگشتان نشود.
  • دارای وزن مناسب باشد: وزن این کفش باید در حد استاندارد باشد تا کوهنورد در زمان صعود دچار خستگی بیش از حد نشود.
  • دارای قابلیت ضربه گیری باشد: یک کفش مناسب و استاندارد باید پای ورزشکار را در برابر ضربه ها محافظت کند و مانع از بریده شدن پا توسط سنگ های تیز شود.

انواع کفش های کوهنوردی

همه چیز درباره کفش کوهنوردی

کفش مناسب برای کوهنوردی همانند دیگر کفش ها دارای انواع مختلفی می باشند. انواع این کفش ها عبارتند از:

کفش کوهپیمایی سبک:

در زمان هایی که قرار است کوهنوردی به صورت طولانی مدت انجام پذیرد این نوع کفش مناسب می باشد. این نوع کفش دارای وزن کمتری می باشد و دارای انعطاف پذیری مناسبی می باشد.

کفش کوه نوردی نیمه سنگین:

این نوع کف برای زمان هایی که در کوه یخبندان شده و قرار است به صورت طولانی مدت استفاده شوند، مناسب نمی باشد. کفش نیمه سنگین بیشتر برای کوهنوردی هایی مناسب است که در مدت زمن نهایتا یک روز انجام می شود.

کفش کوهنوردی سنگین:

کفش های سنگین برای کوهنوردی در زمان های برف و یخ و برای استفاده طولانی مدت طراحی شده اند. همچنین این نوع از کفش های کوهنوردی پا ها را بسیار گرم نگه می دارند.

کفش یخ نوردی و سنگ نوردی

کفش های کوهنوردی دارای زیره ای می باشد که در یخ ها قرار گرفته و به صعود کوهنورد کمک می کند.

کفش های سنگ نوردی دارای بیشترین انعطاف پذیری نسبت به اواع دیگر کفش های کوهنوردی می باشد و به طور کامل به پا ها می چسبند.

گلد نصف جهان، تولید کننده بهترین کیفیت کفش مردانه

کفش های کوهنوردی از ضروری ترین تجهیزات کوهنوردی می باشد که در هنگام خرید آن بسته به زمان و نوع استفاده باید یکی از انواع این کفش ها را انتخاب کرد. در هنگام خرید این کفش حتما باید به مناسب بودن سایز کفش توجه کرد تا از این ورزش لذت کافی را ببرید. گلد نصف جهان، تولیدی کفش مردانه با بهترین کیفیت می باشد که می توانید خریدی با قیمت مناسب را از این مجموع تجربه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *