اصول نگه داری از کفش های چرم

اصول نگه داری از کفش های چرم

کفش های چرمی به دلیل زیبایی ظاهری و مقاومت بالایی که دارند در بین افراد دارای طرفداران زیادی می باشند چرم استفاده شده در این کفش ها هم می تواند از پوست حیوانات و به صورت طبیعی باشد و یا هم به صورت مصنوعی تولید شده باشند. اگر دقت کرده باشید در بین کفش ها نوع چرمی آن نیاز به مراقبت بیشتری دارد و برای این که بتوانید برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید، و ظاهرشان را مثل روزهای اول زیبا باقی نگه دارید نیاز به رعایت کردن یک سری نکات و اصول نگه داری می باشد که قصد از نوشتن این مقاله بررسی همین اصول ومراقبت های کفش مدل های چرمی می باشد.

 اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به کفش های چرمی علاقه زیادی دارید، وقصد دارید که از آن ها درست نگه داری کنید، برای یادگیری این اصول در این مقاله من را همراهی نمایید.

در صورتی که به دنبال یک تولیدی کفش مردانه در شهر اصفهان می گردید می توانید به فروشگاه تولیدی کفش گلد نصف جهان که در حوزه ی تولید انواع مدل های کفش اسپرت، کلاسیک، صندل، با چرم مصنوعی به صورت تزریق مستقیم فعالیت دارند مراجعه نمایید.

در ادامه ی مقاله برای شما به چند مورد از اصول نگهداری از کفش های چرمی اشاره خواهم کرد.

آشنایی با چند اصلی مراقبتی در نگهداری از کفش های چرمی:

نکته ی قابل توجهی که بیشتر افراد آن را پشت گوش می اندازند این است که در هر نوع کفشی که دارید به ویژه کفش های چرمی نباید هنگام پوشیدن پشت آن ها را خم کنید چرا که ایجاد خط و خطوط روی کفش چرمی قابل رفع شدن نمی باشد وباعث از بین رفتن زیبایی ظاهری آن خواهد شد. از روش‌های مراقبتی دیگر می‌توان به این نکته اشاره کرد که نباید کفش های چرمی را برای یک مدت طولانی بر روی سیمان قرار بدهید چرا که سیمان قابلیت جذب رطوبت را دارد و با جذب رطوبت کفش باعث خشک شدن آن می گردد. مورد بعدی این است که نباید کفش چرمی خود را در کنار فلزها بگذارید زیرا فلزات باعث به وجود آمدن لک بر روی کفش می شوند که قابل پاک شدن نخواهد بود.

همیشه سعی کنید کفش خود را با برس های واکس از آلودگی ها و لکه های موجود روی آن پاک کنید به این خاطر که اگر یک لکه روی آن ایجاد شده و نمکی باشد به کفش شما صدمه خواهد زد. در زمان واکس زدن کفش های چرمی خود سعی کنید واکس های باکیفیت را به کار ببرید  و این کار را ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.

یک نکته دیگر که بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند این است که اگر کفش شما دارای بند هست نباید بدون این که آن ها را باز و بسته کنید سعی کنید با وارد کردن فشار پاهایتان آن را بپوشید چرا که باعث دفورمه شدن قالب کفش خواهد شد. یک روش دیگر برای نگهداری بهتر کفش های چرمی این می باشد که آنها را داخل نایلون قرار ندهید چرا که نبود اکسیژن باعث کم شدن طول عمر کفش های چرم می گردد.

اصول نگه داری از کفش های چرم

نباید همیشه کفش های چرمی را در فعالیت های روزانه بپوشید چون با مرور زمان شکل ظاهری آنها تغییر پیدا می کند بنابراین سعی کنید از کفش های دیگر خود نیز در طول هفته استفاده کنید. از مراقبت های بعدی می توان گفت به محض این که از بیرون بر می گردید کفش خود را اگر خیس است داخل قفسه یا جاکفشی قرار ندهید و آن را در ابتدا خشک کنید. اگر جاکفشی شما بدون در می باشد بهتر است که کفش تان را در یک جعبه تمیز نگه داری کنید و یا این که اطراف آن را با یک روزنامه بپوشانید تا گرد و خاک به روی آن ننشیند. و یک نکته ی مهم برای طولانی تر کردن عمر کفش های چرمیتان این است که نباید کفش های چرمی در معرض نور مستقیم خورشید و رطوبت و گرد و خاک باشند.

از اصول مراقبتی دیگر این کفش ها می توان به این نکته اشاره کرد که در صورت وجود کفش ورنی  نباید کفش چرمیتان را در کنار آن بگذارید زیرا به همدیگر رنگ پس می دهند. به صورت کلی کفش ها را از هر مدل وجنسی که باشند در جاکفشی و قفسه باید با رعایت کمی فاصله در کنار هم قرار دهید. از نکات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این می باشد که اگر کفش شما تنگ باشد نمی توانید از گرمای سشوار برای جا باز کردن آن استفاده کنید، چرا که همان طور که اشاره کردم گرما باعث آسیب به چرم کفش خواهد شد و این روش برای کفش های چرمی مناسب نیست. در ادامه قصد دارم از اصول نگهداری کفش در روزهای بارانی برای شما صحبت کنم.

آشنایی با اصول مراقبت از کفش های چرمی در روزهای بارانی

همان طور که می دانید رطوبت قادر به آسیب جدی به کفش های چرمی شما خواهد شد. بنابراین اگر برای خرید کفش چرمی خود هزینه ی بالایی پرداخت کرده اید بهتر است که آن را در این روزها نپوشید اما اگر این اتفاق در صورتی که بیرون بودید برای شما افتاد و کفش شما در اثر بارش باران خیس شد، سعی کنید در اولین فرصت آن را خشک نمائید و این کار را با روزنامه یا پنکه انجام دهید. توجه نمایید که نباید از سشوار و بخاری یا گرمکن ها برای خشک کردن کفش استفاده کنید چرا که باد گرم باعث می شود کفش شما دچار ترک شود پس برای این که کفشتان در روزهای بارانی سالم بماند آن ها را توسط روغن های بذر کتان، موم ها و واکس ها چرب نمایید.

اصول نگه داری از کفش های چرم

نتیجه گیری

در این مقاله از اصول مراقبتی کفش های چرمی و بایدها و نبایدهایی که برای افزایش طول عمر آن ها باید در نظر داشته باشید گفته شد، بنابراین اگر شما نیز به این جنس کفش ها علاقمند هستید نباید این تصور را داشته باشید که این کفش ها به خاطر چرم بودنشان قرار است برای شما همیشه زیبا و بادوام باقی بمانند، بلکه برای این که این کفش ها را برای مدت زمان طولانی بتوانید بپوشید بدون آن که کیفیت و زیبایی ظاهری آن ها کاسته شود، نیازمند رعایت یک سری اصول هست که با خواندن این مقاله توسط تولیدی کفش مردانه می توانید به آنها دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *